Ekstraordinært Årsmøte på Scandic Hotel onsdag den 4. september starter kl. 13.30 etter Medlemsmøte til DNMF er ferdig, sistnevnte har  påmeldingsfrist førstkommende mandag den 19. august.
( https://www.dnmf.no/kurs-og-arrangementer/
)

Dagsorden for BMF sitt Ekstraordinære Årsmøte fra kl. 13.30:

• Sak 1. Årsberetning og Regnskap for 2023, Budsjett for 2024
  • Sak 2. Revidering av foreningens Vedtekter
  • Sak 3. Valg av komiteer

På grunn av at vår Daglige leder, Forretningsfører og Regnskapsfører ikke lenger ønsker å føre foreningens regnskaper, samtidig som vi fra 2023 fikk nye lovpålagte krav til regnskapet, besluttet styret å kjøpe disse tjeneste fra et eksternt regnskapsbyrå.

Dette medførte at regnskapene for 2023 ikke var klar til vårt Årsmøte i 2024, som ble avviklet mandag 6. mai i våre nye lokaler i Lille Markeveien 13.
Se våre hjemmesider https://www.bergenmaskinistforening.no/arsmote-generalforsamling-2024-avholdes-mandag-6-mai-fra-kl-18/ for et referat fra vårt ordinære Årsmøte i 2024.

Derfor må vi nå ha et ekstraordinært Årsmøte for å godkjenne Årsberetningen og regnskapet for 2023, samt budsjettet for 2024. Regnskapet for 2023 vil bli presentert av vår revisor, Svein Kenneth Høgemark fra Bjørgvin Revisjon.

Samtidig tar vi en ny runde på en høyst nødvendig revisjon og oppdatering av foreningen vedtekter. Styret presiserer at foreningens vedtekter skal være et levende dokument, som bør oppdateres ved behov. Med unntak av en mindre endring på Årsmøtet nå i mai (se dagens vedtekter fra mai nederst), har vi ikke oppdatert foreningens vedtekter de 8 siste årene, selv om foreningen har vært gjennom store endringer med bl.a. salg av Engen 20 i 2023, og skal gjennom store endringer fremover bl.a. med overgang til et arbeidende styre fra høsten 2024 og videre. Revisjon av foreningens vedtekter er derfor etter styrets mening høyst påkrevet. Se forslag til nye vedtekter nederst.

I tillegg må vi velge komiteene som ikke ble valgt på siste ordinære Årsmøte.
Det er valg av Valgkomiteen for 2025, en Vedtektskomite, samt eventuelt Kontrollnemd dersom det fortsatt er behov for dette i lys av at vi nå er gått over til autorisert regnskapsbyrå på grunn av nye lovpålagte krav til regnskapet.

Alle våre medlemmer, både yrkesaktive og ikke-yrkesaktive, ønskes hjertelig velkommen til vårt ekstraordinære årsmøte på Scandic Bergen City hotell i Håkonsgaten. Møte starter presis kl. 13.30, så møt opp i god tid.
Det vil denne gang bli foretatt kontroll av alle stemmeberettigede, så ta med ditt medlemsnummer i Det norske Maskinistforbund, samt ID (sertifikat/pass).

Hilsen styret.

Vedtekter BMF mai 2024